Kundeklager
Vi i Santander Consumer Bank er opptatt av våre kunder, og opptatt av å yte god service. Dette gjelder uansett om du ønsker informasjon om våre produkter, når du søker om et lån eller etter at du har blitt kunde.
Skulle du oppleve at servicen ikke er så god som forventet ønsker vi din tilbakemelding, og du har også rett til å sende oss en klage.
Du kan sende en klage til oss ved å velge produkt på denne siden.
En reklamasjonssak blir normalt påbegynt i løpet av tre virkedager. Alle som klager til oss, vil umiddelbart få skriftlig bekreftelse på at vi har mottatt klagen og informasjon om forventet saksbehandlingstid. Bekreftelsen vil inneholde en unik ID som kan brukes ved senere kontakt med kundeservice.
Vi skal svare på klagen innen 15 virkedager. I ekstraordinære tilfeller, som er utenfor vår kontroll, kan det ta 35 dager før du mottar et foreløpig svar fra oss. Vi gjør oppmerksom på at fristene ikke gjelder for klager knyttet til næring.
Dersom du ikke er enig i utfallet har du som privatkunde mulighet å få brakt inn saken til behandling hos Finansklagenemnda:
Hvis det er ønskelig å sende klagen som brev, må følgende adresse benyttes:
- Santander Consumer Bank AS
- Strandveien 18
- 1325 Lysaker
Finansklagenemnda
Kommer vi ikke til enighet, kan du gå videre med saken din til Finansklagenemnda, som er bransjens uavhengige klageorgan for privatpersoner.
Klager fra næringskunder
Dersom næringskunder er uenige i bankens avgjørelse knyttet til en klage, er det normalt domstolene som må vurdere saken videre.